Leveransvillkor

Leveransvillkor

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar inom Finland. Beställningar behandlas vanligtvis inom 1–2 arbetsdagar och leveranstiden är vanligtvis 1–3 arbetsdagar.

Leveransmetod

Alla beställningar skickas med PostNord och levereras till närmaste PostNord-utlämningsställe eller paketautomat.

  • Du får ett sms-meddelande när paketet är tillgängligt för upphämtning.
  • Du kan följa ditt paket i PostNord-appen eller via onlinetjänsten.

Om paketet levereras till en paketautomat kommer ankomstaviseringen att innehålla en upphämtningskod som du kan använda för att hämta din beställning. Försändelsen kommer att förvaras i automaten i 7 dagar.

Överraskande förseningar

I vissa fall kan leveranstiderna förlängas på grund av oväntade orsaker, såsom säsongstrafik eller väderförhållanden. Om ditt paket är försenat, vänligen kontakta oss på info@nordicrest.store så löser vi det åt dig.

Maximal leveranstid och ångerrätt

Om leveransen av en beställning försenas i mer än 30 dagar har kunden rätt att avbryta beställningen och få full återbetalning.

Ej hämtade beställningar

För oavhämtade beställningar behåller vi en avgift på 220 SEK för att täcka retur- och hanteringskostnader.

Problemsituationer

Om din beställning är försenad eller om du stöter på andra problem, vänligen kontakta vår kundtjänst:

info@nordicrest.store